نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:22

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

مكملهايی كه ممكن است توده عضلانی را افزايش دهند

پروتئين و اسيدهای آمينه

پيكولينات كروم

بتاهيدروكسی بتامتيل بوتيرات

مكملهايی كه ممكن است سلامت عمومی را بهبود بخشد

گلوتامين

مواد غذايی آنتی اكسيدان

تركيبات ديگر

چرا ورزشكاران غذا میخورند؟

نيازهای غذايی ورزشكاران

منابع

 

مقدمه:

تعدادی از عوامل فيزيولوژيک، زيست شيميايی، روان شناختی و تغذيه ای كه ممكن است محدود كننده عملكرد ورزشكار باشد تاكنون شناسايی شده است. ورزشكاران و مشاورين علمی و پزشكی آنان جهت نيل به موفقيت درصدد شناسايی اين عوامل و راههای به حداقل رساندن اثرات بالقوه آن ها هستند. اين امر موجب به كارگيری گسترده راهبردهای تغذيه ای با توجه به درجات مختلف كارآيی شده است. به غذاها و اجزای از آنها كه میتوانند ظرفيت فرد را در اجرای كار بالا ببرند مواد نيروزا گفته میشود. در يک سوی طيف مواد نيروزا، غذاهای طبيعی و در سوی ديگر داروها قرار دارند: با اين همه، در اين بين تركيباتی نيز وجود دارد كه دسته بندی آنها مشكل تر است، اين اصطلاح به شماری از غذاها، از جمله غذاهای پركربوهيدرات، و نوشابه های ورزشی محتوی كربوهيدرات – الكتروليت كه تاثيرشان بر ظرفيت ورزشی قطعی است، اطلاق میشود. با اين همه، معمولاً اين واژه به مواد يا تركيبات غذايی خاص اطلاق میشود تا به غذاهای كامل. ما در اين بخش به اين دسته از مكملها می پردازيم.

ورزشكاری كه مكملهای غذايی استفاده میكند غالباً مقادير زياد از حد آن را مصرف میكند و معمولاً نگرانی اصلی وی در مورد تاثير مكملهای مصرفی است: دانستن مقدار و زمان بندی مصرف مكملها و شرايط خاص ورزشی برای به حداكثر رساندن اثرات اين مكملها امری ضروری است. نگرانی دوم به قوانين ممنوع كننده مصرف اين مواد از سوی مراجع حاكم بر ورزش مرتبط است كه میتواند مانع از شركت ورزشكار در مسابقات شود. سومين، و شايد مهم ترين مسئله، موضوع ايمنی در مصرف مكملهاست. اگر چه اين موضوع شايد مهم ترين مسئله باشد، اما مصرف داروهايی كه عوارض جانبی زيانبار و شناخته شده ای دارند نشان میدهد كه اهميت اين مسئله برای ورزشكاران كمتر است.

 





:: برچسب‌ها: آنتی اكسيدان, اسيد آمينه, بوتيرات, تربیت بدنی, تغذیه, توده عضلانی, دارو, دانلود پروژه, زيست شيميايی, فيزيولوژيک, مشاورين, مكمل, مواد غذايی, ورزش, ورزشكاران, پروتئين, گلوتامين ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: